Rabu, 7 Disember 2016

Memang makin ko besar makin byk dugaan kan

Assalamualaikum wa rahmatullah hiwabarahkatuh.. Semoga kita semua dalam jagaan ilahi sentiasa hendaknya..
Makin kita membesar, makin banyak dugaan dan cabaran kita perlu hadap..yess,that's my topic for today..
Sejujur nya aku tak tahu nk percaya ngn siapa.. Org yg aku percaya boleh tikam belakang.. Manusia yg nampak baik, takde wat perangai.. Sebenarnya manusia yang tak patut aku percaya.. Why i said like that?  Perkara minggu lepas wat aku fikir panjang sepjg pjgnya..
Perkara pertama, aku kena slowkan luah perasaan kat story instagram.. Sebelum ni whatever mak nenek yang aku begang aku luah kat situ.. Yelah yg tgk story aku pun x sampai 10 org.. And i feel safe.. Even, budak opis ade sorg dua slalu follow story aku but i trust them.. Maybe dorg bukan jenis jaga tepi kain org.. Mybe lah.. But i dont know..
Satu lagi benda.. Aku ni jenis terlalu bersangka baik.. Even kena tikam pun aku boleh nak explotasi otak sendiri bgi diri sendiri pikir ade rasional bnde tuh org tuh wat.. But still tak boleh.. Sebab hati aku plak sakit sgt... Rasa hati aku ni kne hiris ngn pisau plak..
That's why aku cakap aku tak boleh percaya ngn org.. Hati sendiri yg sakit.. Padan muka aku.. 
Perkara kedua, jangan rapat ngn sesape.. Bile terlalu rapat, aku akan mudah percaya, bila da percaya.. Whatever org tuh cakap aku akan rasa betoi.. But when they broke my trust, i know that aku takkan boleh pandang dorg ngn pandangan yg sama yg aku bagi sblm ni.. Ita not gonna be same as before.. And benda tuh akan jadi sgt tak best.. N mula lah aku rasa nk resign sesgt..
Okeylah, sampai sini je.. Kalo org opis aku ada bace post pls say hai.. And shut ur mouth.. Jgn ckp ngn sesape.. Huhu rahsia kite aje taw 

Tiada ulasan:

aku dan diri ku...

Lilypie Kids Birthday tickers