Khamis, 6 Oktober 2016

World is not fair to us

Assalamualaikum.. Semoga dalam jagaan ilahi sentiasa hendaknya..

Lately ni aku bace satu post kat facebook pasal ketidakadilan manusia terhadap manusia lain.. *ewah ayat nk sciencetific shj

Tak faham ek? Ade org ckp 'i not even care about look as long she kind' yeahh, right *smirk*😏😏

Kau nak tahu tak?? Kalo kau cantik kau akan dapat layanan tip top dri sume manusia sejagat ni.. Tapi kalau kau hodoh mcm aku, layanan kau dapat sndiri mau igt lah😏😏😏

Aku bukan ape, bila kita manusia ni terlalu pentingkan rupa sampai kita lupa yg org yg kite judge n kutuk tuh pun ada perasaan.. She/he  have a feeling too.. Aku bru tengok satu video experiment ni, lakonkan 2 watak yg berbeza..

Satu, budak ni 6 taun die lakonkan watak yg berbeza.. Watak pertama dorg pakaikan die cantik² pastu die duk sesorg kat jalanan.. Ade lah org yg tegur die tnye die sesat ke.. Pastu second watak plak.. Dorg pakaikan die cam pengemis lah.. Sorg pun x tegur die, x bagi dia makan.. Rata² sume ignore die.. Sampai budak tuh sndiri x sanggup nk berlakon lagi bila tgk manusia cmtu..

Die sedih tgk manusia yg pentingkan kecantikan.. She just 6 years old peeps.. Budak lagi.. Tapi die tahu sedih tgk masyarakat setempat die cmtu..

Kenapa msti ade diskriminasi kat sini?? Kenapa layanan org cntik ngn yg kurang cntik berbeza?? Jwpn die ade dlm diri korg.. Tepuk dada tnye hati k..

K lah Anak-anak.. Mak da penat nk menaip pjg².. Its time for tido.. Before that sis lanje korg gmbr sis gi redang noh😄😄😄

Tiada ulasan:

aku dan diri ku...

Lilypie Kids Birthday tickers